Welkom op de website van Logistiek!

Interne Transportmiddelen.

Arbeidsmiddelen zijn op de arbeidsplaats gebruikte machines, installaties , transportmiddelen en gereedschappen. Om goederen intern te verplaatsen kunnen verschillende interne transportmiddelen worden gebruikt.

De meeste bekende zijn:

  • hand- en motorpallettruck.
  • Hoogwerker
  • Vorkheftruck.
  • Stapelaar
  • Reachtruck

Als werkgever moeten werknemers instructie en voorlichting krijgen over hoe ze met arbeidsmiddelen moeten werken. Veel werkgevers kiezen ervoor om hun werknemers naar een opleiding te sturen, maar dat betekent niet dat de werkgever heeft voldaan aan zijn verantwoordelijkheden.

Het is belangrijk dat een programma wordt opgezet om periodiek de deskundigheid op peil te houden. Medewerkers op Interne Transportmiddelen laten rijden zonder hiervoor een specifieke instructie te verzorgen is een overtreding van het Arbobesluit en dus aan te merken als een economisch delict. Onze doelstelling is dat de cursist controle van en onderhoud aan het werk met Interne transportmiddelen veilig en verantwoord kan uitvoeren, rekening houdend met veiligheid- en bedrijfsvoorschriften en dat ook in de praktijk kan toepassen.


Daarom hebben wij als Nijland Verkeersscholen een loods ingericht om al deze opleidingen te kunnen aanbieden aan bedrijven en werkzoekenden.

 

 

Loods Nijland Logistics

Loods Nijland Logistics

Luchtfoto Nijland Logistics

Luchtfoto Nijland Logistics

Historie Verkeersschool Nijland

Ep Nijland liet zich in 1965 bij de kamer Kamer van Koophandel inschrijven als rij-instructeur. Hiermee werd de Verkeersschool Nijland geboren. De kosten voor deze inschrijving bedroegen toen maar liefst 3 gulden. Dat was een flink bedrag, afgezet tegen het pakket rijlessen uit die tijd. 10 rijlessen kosten in 1965 - ƒ 47.50  ( € 21.55 ). De eerste lesauto van was een volkswagen kever, een auto die in die tijd veelvuldig te zien was op de Nederlandse wegen. Het bleek overigens geen gemakkelijke opgave te zijn om als nieuwe verkeersschool een naam te vestigen, tussen al gerenommeerde rijscholen in de omgeving. Echter wist Ep Nijland op geheel eigenwijze manier een bloeiende verkeersschool op te bouwen.

Al snel breidde het aantal lesauto’s uit tot drie. Aan het einde van de jaren ’60 wist Ep Nijland jaarlijks al zo’n 200 leerlingen door het rij-examen te loodsen. Het percentage geslaagde leerling bedroeg bijna 80 % voor die tijd ongekend hoog. De behoefte aan aanvullende opleidingen nam toe, bijvoorbeeld het rijbewijs voor vrachtwagens. Aan het begin van de jaren ’70 werd de eerste vrachtwagen aangeschaft en langzamerhand bood Ep Nijland de leerlingen een uitgebreid lesprogramma. Het bleek een schot in de roos te zijn. Vele leerlingen stroomden vanuit de personenauto door naar de vrachtwagen en bleven aan als cursist bij Ep Nijland

Lees verder voor historie Nijland Verkeersscholen

Luchtfoto Nijland Verkeersscholen

 

 

WhatsApp